För leverantörer
Bli leverantör till Upplands Markentreprenader
Vi på Upplands Markentreprenader söker alltid efter pålitliga och kvalificerade leverantörer att samarbeta med. Här hittar du information om våra krav och hur du kan ansöka om att bli leverantör hos oss.
Gå vidare
Integritet och datalagring
Samtliga uppgifter sparas i våra leverantörsdatabaser. Läs mer om hur vi på Upplands Markentreprenader hanterar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Ansökan och grundkrav
För att bli leverantör hos Upplands Markentreprenader, vänligen fyll i våra formulär och kontrollera att du uppfyller våra grundläggande krav. Som medlemmar i Byggföretagen och med BKMA-certifiering förbinder vi oss att säkerställa att våra leverantörer uppfyller alla nödvändiga krav gällande finanser, juridik, fackliga relationer och försäkringar:
- Registrering för F-skatt och betalning av skatter och avgifter: Leverantören måste vara registrerad för F-skatt i Sverige och kontinuerligt betala skatter och sociala avgifter. Dessa uppgifter verifieras regelbundet via ID06 Bolagsdeklaration.
- Kollektivavtal: För underentreprenörer och bemanningsföretag som har personal på våra arbetsplatser är det obligatoriskt att ha kollektivavtal, vilket kontrolleras via Kollektivavtalskollen. (Detta gäller ej konsulter eller enmansföretagare.)
- Ansvarsförsäkring: Vid avtalsskrivning säkerställs att leverantören har giltig ansvarsförsäkring, minst i nivå med krav från vår beställare.
För nya leverantörer använder vi även inför projektstart de uppdaterade UE2021-formulären (Seko eller Byggnads/Maskinentreprenörerna) för anmälan och kontroll. Mer information finns tillgänglig på UE-2021-avtalsvillkor för Byggavtalet och UE2021 för Seko.
Ansökningsprocess
Om ni önskar kvalificera er för framtida samarbeten med oss, både för tjänster och varor, vänligen fyll i nedan Formulär 1 och relevanta kryssrutor. Om du är en underentreprenör eller bemanningsföretag, se till att du också uppfyller kravet på kollektivavtal, eller svarar på de inledande frågorna i Formulär 2, så vi kan bedöma om ni ändå kan kvalificera er.
Mer information
Ansökningsprocess och Hantering
Så här fungerar vår ansökningsprocess:
- Inskick av Ansökan: När du har fyllt i Formulär 1 (och vid behov Formulär 2) på vår hemsida, mottar vi din ansökan direkt. Samtliga uppgifter behandlas med hög sekretess och i enlighet med vår integritetspolicy.
- Bekräftelse och Behandling: Du kommer att få en automatisk bekräftelse via e-post när vi har mottagit din ansökan. Våra KMA-systemansvariga granskar sedan ansökan för att säkerställa att alla grundläggande krav är uppfyllda.
- Svarstid: Vi strävar efter att behandla och svara på alla ansökningar inom 5–10 arbetsdagar. Under denna tid kan vi kontakta dig för att få ytterligare information eller för att boka en intervju om det behövs.
- Nästa Steg: Om din ansökan uppfyller våra krav, kommer du att bli kontaktad för nästa steg i processen. Om det finns några brister eller behov av kompletterande information, kommer vi att ge vägledning om hur detta kan åtgärdas.
Kontakt: Om du har några frågor om din ansökan eller vår process, tveka inte att kontakta oss på info@umeab.se.
Formulär 1: Grundkrav för leverantörer
Formulär 2: Fördjupad bedömning och utökade krav
För att säkerställa att våra leverantörer uppfyller alla projekt- och produktkrav, ber vi ibland om ytterligare information utöver den initiala leverantörsbedömningen. Detta är särskilt viktigt när det gäller produkter med specifika kriterier och för underentreprenörer vi använder i våra projekt. Genom att fylla i Formulär 2 ger ni oss möjlighet att göra ett mer informerat och välgrundat val av leverantörer och underentreprenörer.
För att kvalificera er för framtida samarbeten med oss, både för tjänster och varor, vänligen fyll i de inledande, berörda delar eller hela detta formulär: Formulär 2. Som alternativ till att fylla i formuläret själva erbjuder vi en kort intervju med en representant från Upplands Markentreprenader. Kontakta oss gärna via mejl: bkma@umeab.se. Du kan även använda QR-koden nedan för att fylla i Formulär 2 direkt från din mobil eller surfplatta:
Kontakt och support
Om du har frågor eller behöver ytterligare information, tveka inte att kontakta oss här.
För mer detaljerad information
För mer detaljerade krav, besök:
Hur aviseringar och fakturor skickas till Upplands Markentreprenader AB
Företagsuppgifter
Vänligen kontrollera att ni registrerar följande uppgifter:
Företagsnamn: Upplands Markentreprenader AB
Organisationsnummer: 556963-4388
E-postfaktura
I första hand ser vi att fakturor skickas som e-faktura men om det inte är möjligt så kan fakturorna skickas via e-post. Om det finns någon bilaga eller följesedel till fakturan så måste den vara i samma .PDF-fil som själva fakturan. Observera att det ska vara en faktura per .PDF-fil. E-postfakturor skickas till följande e-postadress:
E-post för fakturautskick: faktura@umeab.se
De mejl som skickas till ovanstående adress kan vi inte läsa eller svara på frågor från. Mejladressen används uteslutande för mottagande av fakturor i .PDF-format. Vänligen skicka inga andra utskick eller dokument till den adressen.
E-faktura
Upplands Markentreprenader AB tar helst emot fakturor som e-fakturor. För en sammankoppling så används följande uppgifter:
Organisationsnummer: 556963-4388
Peppol-identifierare: 0007:5569634388
VAN-operatör: Scancloud
E-postadress för e-faktura: edi@s-ekonomi.se
Det behövs inget GLN-nummer för en sammankoppling med vårt affärssystem, men om ert affärssystem kräver det kan ovanstående organisationsnummer anges. Om ert system kräver ett 13-siffrigt GLN-nummer ber vi er istället att skicka e-postfakturor eller, om inget annat alternativ finns, att skicka fakturor via post.
Kontakta S-ekonomi AB för assistans kring hur man ställer in och skickar e-fakturor på mejl: info@s-ekonomi.se, eller telefon: 018-124473
Postala utskick
Även om era fakturor kan skickas som e-faktura eller som e-postfaktura så behöver nedanstående två postadresser finnas registrerade. Dessa adresser är inte leveransadresser för produkter eller reklam, de är enbart till för aviseringar, fakturor och påminnelser. Om ert system enbart har en faktureringsadress och en leveransadress så ber vi er använda den andra (B) adressen som fakturaadress och ignorera den första (A) adressen. Första fakturaadressen (A) används enbart för fakturor och den andra fakturaadressen (B) används för övriga postala utskick som inte avser produktutskick. Observera att fakturaadress (A) måste anges på själva fakturan, det räcker alltså inte med att det står skrivet på kuvertet.
(A) Fakturaadress för pappersfakturor:
Upplands Markentreprenader AB
c/o S-ekonomi AB
Sylveniusgatan 2
754 50 Uppsala
Fakturadatum
Fakturor som skickas till Upplands Markentreprenader AB ankomma till oss senast tio (10) dagar efter fakturadatum. Om en faktura har skickats senare än tio dagar från fakturadatum så måste en ny faktura ställas ut med rätt fakturadatum. Vi emotser den nya fakturan samt en kreditfaktura på den ursprungliga fakturan. Vi kommer att kontakta er om vi framledes tar emot en faktura långt efter fakturadatum.
Betalningsvillkor
Om inget annat skriftligen har avtalats så ska samtliga fakturor ha 30 dagars betalningsvillkor.